Kuvagalleria 2018-10-08T19:18:34+00:00

Kuvagalleria | Menneet tapahtumat

Kirkkoveneen suojaaminen 6.10 talvisäilöön

Kirkkovene suojattiin talkoolaisten voimin Tervo Caravaniin kauniissa lokakuisessa säässä. Vaikka talkoolaisilla huumori ja herja oli hupaisaa ja mielikuvitus vilkasta, jälkeä syntyi lähes tauotta. Tervo Caravanin Heikki ja Eija tarjosivat kahvit pullan kera ja talkoon päätteeksi kävimme syömässä Tervon uuden Silta ravintolan maukkaat ja täyttävät pizzat. Kiitos talkoolaisille hyvästä seurasta ja kiitos myös sponsoreille tarvikkeista.

Pohjois-Suomi Kabe ry:n 20-vuotis juhla 14-16.9.-18

Yhdistyksemme kävi onnittelemassa Pohjois-Suomi Kabe ry:tä 20-vuotisjuhlissa.

Yhteistyökumppanit näkyvästi esillä!

Yhdistyksemme kirkkovene on saanut näyttävää ilmettä myös yhteistyökumppaneiltamme. Mukana souduissa ja veneretkillämme on Kabe, J.Rinta-Jouppi Oy, Messujen Tekijä ja Crazy Station. Kiitos näyttävästä esillä olemisesta.
Jos tarvitset mukavaa soututapahtumaa 18 paikkaisella kiinteäpenkkisellä kirkkoveneellä, ensisijaisesti Tervon Lohimaassa, soita niin suunnitellaan yhdessä retki. Kysyä voit numerosta 044.3714426, Seppo.

Linkit klikkaamalla:

Kabe

J.Rinta- Oy, Kuopio

Messujen Tekijä

Crazy Station

Kirkkovenesoutuja Tervo Caravanissa kesällä 2018

Kesän aikana on tehty muutama soututapahtuma Tervon vesillä. Yksi odotetuimmista oli retki Nilakkajärven Manginniemeen. Tämä retki on sen verran harvinainen koko suomessa, koska reitti kulkee suomen pisimmän (2100m) sisävesikanavan kautta. Välillä on kanavasulku Kolunkanava, jonka avulla päästään kahden järven välinen korkoero kokemaan.

Lähdimme matkaan Tervo Caravanin vierestä Lohibaarin laiturista 18 paikkaisella kirkkoveneellämme. Ensimmäinen etappi oli Kolunkanavan alajuoksu, jonne oli matkaa 4 km. Kavavasulun toimintaa odotellessamme pidimme taukoa n.20 min. Matka jatkui 40–50 metriä leveää kanavaa myöten Nilakkajärven puolelle. Järven selän auettua edessämme matkaa oli enää 2 km. Perillä luonnon kauniissa ”Helmi hiekkarannaksi” paikassa paistoimme makkarat ja joimme nokipannukahvitkin. Osa kävi myös uimassa. Retken toteuttivat karavaanarit, kaukaisimmat Karjaalta saakka, sekä viereisen kunnan ja paikkakunnan asukkaat. Retki osoittautui ennen kokemattomaksi ja kokemusta tarjotaan viimeistään kesällä 2019 toisillekin soutajille. Vain joko tänä vuonna? (Kysynnän mukaan)

Kabelaisten treffit SFC-Lintulahdessa 20-22.7.2018

Tapahtuman teksti päivitetään elokuun alkupäivinä.

Karavaanareiden kesäpäivä muun yleisön kanssa Tervo Caravanissa 15-17.6.2018

Yhdistyksemme osallistui yhdessä Tervon kunnan -Koti rannalla-hankkeen-, Tervo Caravanin ja Lohimaan kanssa karavaanareiden kesäpäivä toteutukseen. Tehtävämme oli arpajaisten järjestäminen karavaanareille, matkailuajoneuvojen esittely ja kirkkovenesoudun järjestäminen. Tapahtuma oli karavaanareiden lisäksi avoin kaikille, joten mukana oli myös yleisöä, jota kiinnosti karavaaniharrastus. Kiitos yleisölle, yhteistyökumppaneille ja tapahtumaa tukeneille

Kirkkoveneen hankinta yhdistykselle keväällä 2018.

Vuosikokous antoi suostumuksen hankkia yhdistykselle 18 paikkaisen + perämies kirkkoveneen. Vene on viirapenkeillä varustettu, joten soutu on helppoa myös aloittelijalle. Veneen sijoituspaikka tulee toistaiseksi olemaan Tervo Caravan ja Lohimaan alueella. Lohibaarin rannasta tullaan tekemään mukavia souturetkiä Nilakka-Rasvanki vesistöön. Varsinkin Tervossa Kolunkanavan kautta tehtävä retki kauniiseen Manginniemeen tulee olemaan mukava elämys. Souturetkistä ilmoitamme aktiivisesti yhdistyksemme sivuilla ja Tervo Caravanin sivuilla, sekä Facebookissa. Ensimmäiset retket teemme lähialueelle jo 16.6.2018.

Kabe Järvi-Suomi ry vuosikokous ja vaunuton viikonloppu Varkauden Kuntorannassa 13-15.4.2018

Toimintasuunnitelman mukainen viikonloppu vietettiin kauniissa keväisessä maisemassa Varkaudessa. Tehtiin hyviä päätöksiä taas vuodeksi eteen päin.

Kabe Järvi-Suomi ry ja J.Rinta-Jouppi Oy yhteistyöhön Kuopiossa!

Aloitamme Kabe yhteistyön vuoden 2018 alusta Kuopion J.Rinta-Jouppi Oy:n kanssa. Neuvottelun tuloksena tulemme olemaan näkyvästi esillä molemmin puolin paikallisessa toiminnassa ja tapahtumissa. Tervetuloa Kuopion myymälään osoitteeseen Volttikatu 7, 70700 Kuopio.

Kabe Järvi-Suomi vierailulla Oulun Nallikarissa 8-10.9.2017

Pohjois-Suomen Kabe oli järjestänyt jokavuotisen Kalatreffin Oulun Nallikariin. Myös Kabe Järvi-Suomi oli edustettuna treffeillä. Perjantaina oli tutustumis- ja turinailta lautapelien ohella. Lauantaille isäntäväki Oulusta oli hankkinut monenlaista kalaa valmistettavaksi päivän ruuaksi ja sitä oli riittävästi. Kahvia ja pullaa oli ihan yllin-kyllin koko viikonlopun ajan. Pihapelit olivat ohjelmassa lauantaipäivän aikana. Illalla paistelimme makkaraa ja tarinoitiin. Sunnuntaina olivat arpajaiset ja sateinen kotimatka edessä.

Kiitos Pohjois-Suomen Kabe ry!

Kabe Järvi-Suomi treffeillä Tervo Caravanissa

Yhdistyksemme järjestämä ensimmäisen vuoden tapahtuma käynnistyi Tervo Caravanissa 18.-20.8.2017. Pääsimme osaltamme järjestelyihin Koti rannalla http://www.kotirannalla.fi/ tapahtumaan. Tervo Caravan täyttyi Kabelaisista vahvistettuna muilla matkailuajoneuvomerkeillä. Viikonloppuna lauloimme karaokea, pelailimme kolmiottelua, söimme rantakalaa, koimme taikuutta, esittelyjä ja yhdessä oloa. Oli mukava tehdä yhdessä tapahtumaa Tervon kunnan ja Tervo Caravanin kanssa. Kiitos molemmille!

”Tervo tutuksi” tapahtumien myötä kampanja jatkuu aina vuodelle 2019 saakka, jolloin Tervo Caravanin viereen nousee Asumismessu-alue. Tulemme varmaan olemaan karavaanareille suunnatussa tapahtumassa myös ensi kesänä. Mukaan siis mahtuu kaiken merkkiset matkailuvaunut ja -autot. Mietitään onko tapahtuma sama viikonloppu 17.-19.8.2018, vai jokin muu.

Kabe Järvi-Suomi mukana Lintulahdessa 21-23.7.2017

Kabelaiset kokoontuivat Keski-Suomen Lintulahteen vakiintuneeseen heinäkuiseen viikonloppuun. Keski-Suomen Kabe-kerho oli järjestänyt pientä ohjelmaa ajan kuluksi. Oli mukavaa seurustelua, jumppaa, yhteiseen ruokailuun mahdollista viereiselle Neste huoltoasemalle, karaokea ja yhdistyksen välisenä kilpailuna mölkky. Kilpailun voiton vei yhdistykseltämme tiukan kisan jälkeen Pohjois-Suomen Kabelaiset. Kiertopalkinto siirtyi Keski-Suomen Kabe-kerholta pohjoiseen.

Uusia jäseniä yhdistykseemme liittyi viikonloppuna kahdeksan. Toivotamme uudet jäsenet tervetulleeksi vireään toimintaamme.
Jäsenetuja tarjoavia yrityksiä löydät jo nyt ”Linkit”-valikosta. Uusia vihjeitä voit antaa hallituksen jäsenille.

Kabelaisten tapaaminen Alatalossa 16-18.6.2017

Viikonloppuna oli ympäri Suomea Kabelaisia kesäisessä tapahtumassa. Molempina iltoina seurusteltiin, vaihdettiin kuulumisia ja laulettiin innokkaasti tanssin lomassa karaokea. Lauantaina punainen Petteribussit tuli hakemaan lähes täyden lastillisen vierailijoita Kuopion retkelle. Heti aamusta menimme Caravan Larvantoon tapaamaan henkilökuntaa, ostoksille ja tutustumaan liikkeen valikoimiin. Tutustumisen yhteydessä nautimme tarjoiluista. Pienen kiertoajelun kautta kävimme ihailemassa Kuopion torielämää. Iltapäivällä pidimme yhteisen palaverin.

Kiitos mukana olleille, Caravan Larvannolle ja Kabelle onnistuneesta päiväretkestä.

Kallavesj’-messut 31.3.-2.4.2017

Kiitämme Kallavesj´ messuilla kävijöitä mielenkiinnosta yhdistystämme kohtaan. Kiitos yhteistyökumppaneille hyvästä yhteistyöstä. Tervetuloa uudet jäsenet yhdistykseemme!

Yhdistyksen puolesta Seppo H, Pj.